4 Şubat 2014 Salı

Tatlı mı Tatlı Gwenvael'in Hikayesi : Ejderin Tutkusu

Ahhh Gwenvael, kadınların tutkulu rüyası... Bakire avcısı Gwenvael ahhh acaba bir gün gelecek ve o da aşık olabilecek mi?

Peki ya Ejderin Arzusunda yarıda kesilen o kadınla olan trajik karşılaşma ne olacak? Hikaye nerelere gidecek? Canavar gerçekten de canavarlığını gösterip tatlı, sempatik, yakışıklı, gönül avıcı Gwenvael'e kötü bir şeyler mi yapacak?

Tüm soruların cevapları kitapta mevcut ama senle kitap hakkında düşüncelerimi paylaşmazsam çatlarım. Kitabı okurken tırnaklarımı boşu boşuna kemirmedim ya?! Heyecanın doruklarında gezdim ve de sonunda kitabı okumayı bitirdim ve düşüncelerimi birileriyle paylaşmazsam da çatlarım ben!

Çatlamamı istemezsin değil mi okuyucu? İstemezsin, istemezsin, biliyorum ben :)

Bildiğiniz üzre Gwenveal oldukça kendini beğenen bir tip ve kitapta da bunu satır aralarında ayrıntısıyla kendi cümlelerinde gözlemleyebiliyoruz. Misal veriyorum:

"Sen de benim ölmek için fazla güzel olduğumu düşünmüyor musun?"

Nasıl da kendine aşık değil mi tatlı ejderhamız :) Onu bu kadar tatlı yapan da sanırım bu kendini beğenmişliği değil mi ya :)

Ayrıca bu tatlı mı tatlı ejderhamızın yılanı deliğinden çıkarır cinsten de tatlı mı tatlı bir dili var ki akıllara zarar. Yine örnek veriyorum :

"Nasıl ağlanması gerektiğini öğrenmelisin. Yoksa sonunda her şey mahvolur. O bir tek damla göz yaşı harikalar yaratır.
.........
Eğer gözlerin bir bıçak olsaydı, beni şerit şerit doğrarlardı."

Bir kaç satırda okuduğunuz üzre kitaptaki kurgunun oldukça akıcı bir şekilde ilerlediğini fark edebilirsiniz. Şahsen ben çok kısa bir sürede bitirdim kitabı. (Ha hızlı okuyor oluşum benim için bir artı olabilir ki sanırım bu kendini beğenmişlik Gwenveal'den üzerime yapıştı. Beni mazur görün yakışıklı ejderha kadar tatlı olmayabilirim :D )

Sonrasında ilk iki kitaba göre bu kitapta anlatılanlar tek bir konuya odaklı değildi. Yani Gwenveal'le ilgili belli başlı bir kurgu söz konusuyken arka plandaki karakterlerinden hayatlarıyla ilgili bir hayli fazla ayrıntı ve sonuçlanmaya doğru filizlenen kısımlar mevcuttu. Bu durumda çıkacak yeni kitap için okuyucuları oldukça merakta bırakan bir ayrıntı olarak burada dursun.

Kanlı kraliçe Annwyl ikizleri dünyaya getirecek enerjiyi insan vücudunda barındırıyor mu sorusunun cevabı da bu kitapta gizli. Minatorların neden Annwyl'in peşinde olduğu da...

Eğer ki serinin ilk iki kitabını okuyup da bu kitabı hala almadıysanız büyük bir zaman kaybı içerisinde olduğunu söylemek isterim. Çünkü ilk iki kitap oldukça iyiyken bu kitap muhteşem diyorum.

Peki ya Canavar, canavar kim, onun hikayesi ne dediğini duyar gibiyim. Onun hakkında da kendi sözlerinden ufak bir alıntılama yaparak biraz bilgi vermek istiyorum:

"Kişinin diz çökerek , kendisini dinlemeyen tanrılara yalvarmak yerine kendi ayakları üzerinde durarak sadece kendi kendisine güvenmesi çok daha iyidir."

Son olarak yazımı kitaptan bir sözle bitirmek istiyorum:

"Dilersen başkalarına yalan söyleyebilirsin. Onlara yalan söyle, onlarla oyna, onlara duymak istedikleri şeyleri söyle. Ama bana bunları yapma. Asla yapma. Bir daha asla...

Kitabı aldığında soluksuz okuman dileklerimle, mutlu kal :)


Kitabın Adı: Ejderin Tutkusu
Kitabın Yazarı: G. A. Aiken
Yayınevi: Ephesus Yayınevi

Hiç yorum yok :